at-ta'aruf

My photo
Salam muwajahah silmiah. Sekadar mengambil ruang medan dakwah untuk mencetuskan pandangan dan berkongsi maklumat untuk manfaat bersama. Di lahirkan di Tawau Bumi Peladang. Masih lagi menuntut ilmu sebagai persiapan menjadi aktivis dalam membantu menyuburkan syiar Islam yang kini mempunyai harapan besar untuk kembali gemilang. InsyaAllah.

Suara Hati, Kenduri Rakyat

| Friday, July 31, 2009 |

From isa


Hari ini seperti 'Raya Pertama' untuk tahun ini sebelum menyambutnya sekitar Oktober nanti. Manakan tidak, setiap rakyat yang cintakan keamanaan akan turun ke Kuala Lumpr bangkit menyatakan suara bagi membanta pelaksanaan undang-undang rimba yang sekian lama diamalkan. Semua ini akan dijelmakan seiring degup jantung rakyat melalui satu perhimpunan besar yang dikenali himpunan 'Kenduri Rakyat'.

Pastinya, satu lagi sejarah baru tercipta di tanah air ini selepas Perhimpunan Bersih yang berjaya menghimpunkan 100 000 rakyat yang prihatin terhadap tindak tanduk kezaliman pemerintah. Dijangkakan perhimpunan kali ini akan menyaksikan lebih 100 000 ribu rakyat menyatakan sokongan mansuhkan ISA.

Kami turut tidak ketinggalan. Tidak sabar rasanya untuk bersama-sama rakyat yang bakal melakukan reformasi menyatakan sokongan. Rozaili di KUIN sudah pun siap beli tiket 'flight' untuk bertolak malam ini. Harap2 semua berjalan lancar. Ayuh pemuda-pemuda yang perjuangkan keamanaan, marilah turun bersama. Tinggalkan sejenak kesenangan di kediaman anda. Bawa bersama keluarga untuk menyatakan sokongan kita. InsyaAllah, inilah jihad kita penentang kezaliman kerajaan yang zalim. Mari bersama kita berkenduri rakyat.

Hilangkan penderitaan isteri yang terpaksa menjadi ketua keluarga menyara anak-anak. Hilangkan rindu anak-anak yang sekian lama menagih kasih seorang ayah. Bantu mereka redakan kerinduan melihat anak-anak lain gembira di samping ayah mereka. Mari bantu keluarga yang dizalimi ISA bertahun lamanya.

Jangan takut jangan segan, pasti halangan akan tiba. Namun, orang yang beriman, rakyat yang prihatin, tidak mudah dipatahkan dengan hanya sekerdil fru dan kuasa pemerintah. Namun, berhati2 dan berstrategi itu yang utama. Moga kita dilindungiNya.

Salam Muwajahah Silmiah.



1 comments:

Unknown said...

bila mau update da....
Mau tengok juga gambar ISA....
tak pun H1N1 ka....

Petunjuk Sepanjang Jalan : Terjemahan Quran Flash





Twitter

Usahawan Muslim

Produk Score A

Powered By Blogger

Pengunjung Budiman

hadirnya sahabat

Curahan Rasa

Mesti Lawat

isu terkini