at-ta'aruf

My photo
Salam muwajahah silmiah. Sekadar mengambil ruang medan dakwah untuk mencetuskan pandangan dan berkongsi maklumat untuk manfaat bersama. Di lahirkan di Tawau Bumi Peladang. Masih lagi menuntut ilmu sebagai persiapan menjadi aktivis dalam membantu menyuburkan syiar Islam yang kini mempunyai harapan besar untuk kembali gemilang. InsyaAllah.

Ops Banjir bersama Jentera Kebajikan Mahasiswa GAMIS

| Saturday, November 13, 2010 |

Ops Banjir diteruskan dalam operasi mencuci dan membersih serta menghantar bantuan kepada mereka yang terlibat dengan bencana banjir baru-baru ini. Melalui Jentera Kebajikan Mahasiswa GAMIS yang turun ke Kedah, semua mahasiswa dan mahasiswi tidak ketinggalan berkorban harta dan masa membantu masyarakat. Sukarelawan dibahagikan kepada beberapa kumpulan kemudian di hantar ke lokasi tumpuan sekitar Kota Setar antaranya masjid, sekolah, madrasah dan rumah penduduk yang terjejas.

Mahasiswa daripada kampus UM, UKM, UNIMAP, DQ dan lain-lain turut serta dalam misi bantuan banjir kali ini. Seramai 16 orang siswa dan 11 orang siswi UUM turut terlibat, dan kumpulan kami seramai 10 orang siswa diamanahkan membersihkan rumah imam dan madrasah di Kg. Pondok, Kubang Rotan. Alhamdulillah, keseronokan beramal mengatasi segala penat lelah seharian bekerja...


Kawasan misi membersih dan mencuci...

Mari beramal...kata depa...


Taklimat pembahagian tugas daripada SU pembangunan remaja negeri Kedah...


Memindahkan bekalan ke stor simpanan...


Membantu mencuci rumah imam pondok Hj Zakariah...


Kitab-kitab ilmu yang terjejas akibat banjir... tetap dipertahankan.

Membersihkan kawasan melapah lembu, dewan kenduri sekitar pondok...



Tempat yang pernah dijadikan pondok...kini madrasah.



Hilangkan dahaga sebentar...








Akhirnya berjaya menjayakan misi hari ini...

Rezeki Allah dimana-mana, tenaga muda adik2 smart team sedia berkhidmat dan beramal...

Kejadian banjir baru-baru ini antara yang terburuk melanda negeri Kedah selepas banjir yang berlaku pada tahun 1988, 2005 dan terbaru 2010 menurut orang lama di Kg. Pondok, Kubang Rotan. Walaupun air telah lama surut, namun kesan bencana ini masih membekas di hati dan tempat kediaman penduduk Kedah. Justeru, jgan lepaskan kesempatan untuk terlibat dalam operasi sukarelawan banjir. 

Beramal Kerana Allah swt.


0 comments:

Petunjuk Sepanjang Jalan : Terjemahan Quran Flash





Twitter

Usahawan Muslim

Produk Score A

Powered By Blogger

Pengunjung Budiman

hadirnya sahabat

Curahan Rasa

Mesti Lawat

isu terkini