at-ta'aruf

My photo
Salam muwajahah silmiah. Sekadar mengambil ruang medan dakwah untuk mencetuskan pandangan dan berkongsi maklumat untuk manfaat bersama. Di lahirkan di Tawau Bumi Peladang. Masih lagi menuntut ilmu sebagai persiapan menjadi aktivis dalam membantu menyuburkan syiar Islam yang kini mempunyai harapan besar untuk kembali gemilang. InsyaAllah.

VIDEO SEKS ANWAR (DSAI) : Perut Buncit

| Wednesday, March 23, 2011 |

Ini bukanlah cerita mengenai video seks anwar yang sekarang tengah hot berkemungkinan besar untuk menjatuhkan dan menghalang PR menawan Putrajaya. Maklumlah, election ke 13 akan bermula tidak lama lagi dan pasti Pilihan Raya Negari Sarawak akan bermula bulan hadapan. 

Sebenarnya, penulis ingin berkongsi beberapa tips untuk mengurangkan masalah perut buncit seperti yang dilaporkan berlaku kepada salah seorang yang didakwa sebagai Anwar di dalam video seks berkenaan. Berkat kesabaran Datuk Sri Anwar Ibrahim menjaga perut daripada buncit, maka beliau terselamat daripada ancaman video berkenaan. Dalang disebalik video tersebut pun tengah disiasat. Malu sunggu rakyat negeri berkenaan kan... Ini dia 10 tips berkenaan :) :

Sapa taknak, mari baca tips ini!!!


  1. 1.
    Penting kualiti daripada kuantiti! Tidak perlu melaku beratus-ratus sit ups setiap hari! 1 ataupun 2 sessi seminggu dengan latihan berkualiti adalah lebih baik. Don’t overtrain.
  2. 2.
    Untuk merangsangkan otot abs anda setiap sessi, pelbagaikan latihan abs ! Gunakan latihan yang berbeza untuk latih abs daripada sudut yang berbeza. Bahagian abs termasuk, upper, mid, lower dan obliques.
  3. 3.
    Fokus kepada contraction otot abs semasa latihan! Make sure its your abs that is doing the work dan bukan bahagian otot yang lain (back, leher dll).
  4. 4.
    Fokus kepada pernafasan. Hembus nafas ketika “exertion” (ataupun ketika melakukan “crunch”). Ini akan membolehkan anda contract otot abs dengan sebaik mungkin
  5. 5.
    Untuk sessi workout abs, lakukan 2-3 latihan yang berbeza. Sebagai panduan, stick to 3 set bagi setiap exercise dan 15-20 ulangan (reps) bagi setiap set!
  6. 6.
    Latihan abs yang terbaik tidak akan menolong anda untuk kempiskan perut selagi adanya lapisan lemak antara otot dan kulit!
  7. 7.
    Penjagaan makanan adalah mustahak untuk memeliki bahagian perut yang cantik! Elakkan makanan berminyak, garam. Minum banyak air dan pastikan anda mengamalkan diet yang seimbang.
  8. 8.
    Look after your calories. Seperti mana yang saya katakana dahulu, anda harus create calorie deficit untuk membakar lemak berlebihan!
  9. 9.
    Latihan cardio ataupun bersukan adalah cara yang sesuai untuk membakar calorie berlebihan! It also makes dieting easier as kita tidak perlu jaga pemakanan dengan terlalu rapat!
  10. 10.
    Jika anda telahpun kurangkan lemak badan tetapi tidak lagi nampak abs yang cantik, kurangkan pengambilan sodium (yang takung air badan) dan make sure semasa latihan, abs are fatigued. Tingkatkan ulangan ataupun beban jika perlu!

    P/S : Mana yang baik, boleh dijadikan amalan. Pelakon adegan dalam video seks tersebut pun jika berpeluang membaca entri ini boleh amalkan. Lebih baik mengempiskan perut buncit tersebut daripada membazir masa anda menambah akaun dosa yang akan dikumpulkan di Negeri Akhirat kelak. Ingat senang2 ke nak perbodohkan rakyat...keh3. PEACE.  


3 comments:

Dataran Pejuang said...

hudus perut..ish3..cm org mngandung.harharhar..tertengok..sape suh upload gambar ni..

TUKANGSERU said...

aish, diam2 dua... tu pengajaran buat diri snidri jga tu, nampak gambar baru ada feel nak menjauhi penyakit ni hehe

Dataran Pejuang said...

haha..bagus2..teruskan untuk menjauhinya..:D

Petunjuk Sepanjang Jalan : Terjemahan Quran Flash





Twitter

Usahawan Muslim

Produk Score A

Powered By Blogger

Pengunjung Budiman

hadirnya sahabat

Curahan Rasa

Mesti Lawat

isu terkini