at-ta'aruf

My photo
Salam muwajahah silmiah. Sekadar mengambil ruang medan dakwah untuk mencetuskan pandangan dan berkongsi maklumat untuk manfaat bersama. Di lahirkan di Tawau Bumi Peladang. Masih lagi menuntut ilmu sebagai persiapan menjadi aktivis dalam membantu menyuburkan syiar Islam yang kini mempunyai harapan besar untuk kembali gemilang. InsyaAllah.

Kuasa Kebangkitan Rakyat

| Friday, August 7, 2009 |

Himpunan ISA 01 Ogos lepas mencapai matlamat apabila puluhan ribu rakyat Malaysia pelbagai peringkat umur turun membantah kezaliman akta tersebut. Keberanian rakyat dilihat suatu yang positif dalam mengubah Malaysia ke arah yang lebih baik. Lambat sikit update blog ni, bukan apa, peserta demo masih lagi dalam pemantauan di sini...macam penjenayah.

Sememangnya suatu yang manis apabila turut serta dalam himpunana ini. Walaupun asalnya hanyalah sebuah himnpunan aman sekadar menarik perhatian kerajaan, namun ia bertukar menjadi 'medan perang' antara polis dan rakyat. Polis yang tidak profesional sekali lagi menjatuhkan maruah sendiri apabila bertindak menangkap sesiapa sahaja yang berhimpun di kawasan tersebut.

From Demo ISA



Apabila tidak berjaya menghalang kuasa rakyat, maka tembakan asap pemedih mata dan semburan water canon dilepaskan tanpa belas kasihan kepada mereka yang berhimpun. Kami yang turut serta akhirnya merasai juga asap pedih dan air gatal fru, boleh tahan jugak rasanya hehe. Ramai peserta demo yang cedera dan pengsan termasuk wanita dan kanak2. Suasan seolah-olah berada di medan perang...

Serangan pihak polis tidak mematahkan semangat para pejuang untuk terus membantah ISA. Semangat untuk menegakkan kebenaran yang membara berjaya mematahkan serangan pihak polis dan meraka hanya mampu melihat laungan takbir dan mansuhkan ISA yang bergema. Launagn 'hidup rakyat' terus membakar semangant.

Tahniah kepada pemuda dan pemudi yang mengusasi perhimpuanan tersebut. Semoga ia menjadi salah satu amalan jihad kita di dunia ini. Alhamdulillah, saya dan sahabat berjaya terlepas daripada ditangkap pois yang mengganas. Walaupun beberaka kali hampir di cekup. Kalau tak, kuliah dalam lokap la jawabnya huhu. Keperitan dan kepayahan yang dirasai menambahkan lagi keberanian menghadapi musuh-musuh Allah swt. Walaupun terdapat pihak yang menganggap perhimpunan ini suatu yang sia-sia dan mengganggu ketenteraman, mereka tidak sedar yang mereka telah menzalimi diri sendiri dengan merelakan diri menyokong kezaliman yang memang jelas berlaku. Cuma yang menyokong itu belum merasainya sahaja.

Semoga Allah swt memberi hidayah kepada manusia-manusia yang masih tersasar jauh pada jalan kebenaranNYA. Salam muwajahah silmiah.

Antara panorama 'indah' yang sempat dirakamkan :

From Demo ISA
WAKIL AMAL TAWAU YANG TURUN KE MEDAN JIHAD :)

From Demo ISA
KAUM INDIA TIDAK KETINGGALAN

From Demo ISA
POLIS BERSAMA TRAKNYA TIDAK BERJAYA MENAKUTKAN RAKYAT

From Demo ISA
LAUTAN MANUSIA YANG BERHIMPUN

From Demo ISA
WALAU LETIH TERUS BERJUANG, SEMPAT WAT POSE TU HUHU

From Demo ISA
PENANGAN AIR GATAL. DAH RASA, WALAUPUN BELUM DI TAWAH:)


1 comments:

Unknown said...

boleh demo tapi jangan lari

Petunjuk Sepanjang Jalan : Terjemahan Quran Flash





Twitter

Usahawan Muslim

Produk Score A

Powered By Blogger

Pengunjung Budiman

hadirnya sahabat

Curahan Rasa

Mesti Lawat

isu terkini