at-ta'aruf

My photo
Salam muwajahah silmiah. Sekadar mengambil ruang medan dakwah untuk mencetuskan pandangan dan berkongsi maklumat untuk manfaat bersama. Di lahirkan di Tawau Bumi Peladang. Masih lagi menuntut ilmu sebagai persiapan menjadi aktivis dalam membantu menyuburkan syiar Islam yang kini mempunyai harapan besar untuk kembali gemilang. InsyaAllah.

Panduan Penjagaan Kesihatan (H1N1)

| Saturday, August 15, 2009 |

From H1N1


Virus Selesama Babi atau Virus Influenza A (H1N1)semakin cepat merebak seluruh dunia. Malaysia antara negara yang tidak ketinggalan diserang virus ini. Tanpa mengira status, bangsa, agama, umur dan jantina, semua tidak berkecuali menghidap virus ini. Orang mukmin yang beriman yakin bahawa inilah bala dari Allah setelah sekian lama kerosakan yang dilakukan oleh tangan-tangan manusia. Firmannya dalam surah Ar-Rum:

"Telah nyata kerosakn di darat dan di laut, berpunca daripada tangan-tangan manusia"

Inilah peluang umat terutama di Malaysia bermuhasabah setelah sekian lama meninggalkan hukum Allah jika tidak pun, hanya sedikit yang diamal sebagai penyedap rasa beragama. Berapa banyak program-program yang jelas bertentangan dengan ISlam diamalkan. Semua ini berpunca sikap pemimpin yang mengambil mudah pembangunan rohani insan. Akhirnya, budaya couple yang membawa kepada maksiat menjadi buaya yang dirasakn mesti diamalkan, konsert artis yang lagho menjadi rutin untuk diadakan dan pelbagai jenayah pembunuhan menjadi santapan utama setiap hari di dada-dada akhbar.


From H1N1


Kembalila kepada Isalam dengan sebenar-benar pengamalan. Menurut kajian Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) baru-baru ini, dijangkankan 20% rakyat di setiap negara berisiko untuk dijangkiti virus ini. Malaysia turut merasainya apabila mentire kesihatan menganggarkan 20 juta rakyat negara ini bakal dijangkiti lebih-lebih ketika musim tengkujuh sekiranya tidak menjaga kesihatan dengan baik.

Selain berdoa dan menjaga segala ibadat, usaha-usah berterusan semua indidivu perlu untuk mengelakkan jangkitan ini. Di sini disediakan secara ringkas panduan penjagaan kesihatan cegah
H1N1 . Salam muwajahah silmiah.



Klik Imej Untuk Besarkan


0 comments:

Petunjuk Sepanjang Jalan : Terjemahan Quran Flash





Twitter

Usahawan Muslim

Produk Score A

Powered By Blogger

Pengunjung Budiman

hadirnya sahabat

Curahan Rasa

Mesti Lawat

isu terkini