at-ta'aruf

My photo
Salam muwajahah silmiah. Sekadar mengambil ruang medan dakwah untuk mencetuskan pandangan dan berkongsi maklumat untuk manfaat bersama. Di lahirkan di Tawau Bumi Peladang. Masih lagi menuntut ilmu sebagai persiapan menjadi aktivis dalam membantu menyuburkan syiar Islam yang kini mempunyai harapan besar untuk kembali gemilang. InsyaAllah.

Ops Banjir 3 : Anggota Jabatan Amal Tawau Terus Beramal

| Monday, November 8, 2010 |

Anggota-anggota Jabatan Amal yang melanjutkan pelajaran di semenanjung tidak melepaskan kesempatan berbakti kepada masyarakat dalam bencana banjir terburuk melanda kawasan sekitar negari Kedah baru-baru ini. Bersama dengan sahabat-sahabat kampus lain yang belum pulang ke kampung halaman, lokasi sasaran kali ini sekitar Jitra terutama kawasan perkampungan Pondok Hj Salleh.

Bertepatan dengan tema utama jabatan ini iaitu Beramal Kerana Allah, semua petugas sukarelawan turun padang berkhidmat membantu masyarakat tanpa mengharapkan sebarang ganjaran. Hanya keredaanNya jua yang diharapkan. 

Berada di kampus, tugas-tugas sebagai pengkader generasi dakwah tetap diteruskan. Justeru, ahli-ahli Jabatan Amal Tawau tidak berjuang keseorangan di kampus kerana berjaya mencorak minda generasi muda intelek agar dapat menanam sifat-sifat pemuda yang sedia berkhidmat berkorban tenaga, harta dan masa. Bahkan Jasad dan Nyawa sekalipun demi agamaNya.

Setiap gerak kerja yang memerlukan tenaga dan pengorbanan besar mahasiswa, ahli-ahli Jabatan Amal Tawau sebagai perancang utama tidak sunyi dengan bantuan dan sokongan daripada sahabat-sahabat yang sedia berkhidmat dan beramal. Tiada lain yang diharapkan semoga terus istiqamah di jalan yang benar. Berikut antara coretan manis gerak kerja Jabatan Amal Tawau di perantauan...

Selamat tiba di lokasi sasaran dengan penuh keseronokan...

Bergambar kenangan sebelum berbakti dan berselut...

Proses pemindahan barangan sebelum membersihkan lantai yang
disaluti dengan selut...

Kawasan ini ditenggelami air paras dada yang mengakibatkan
banyak perkakas rumah rosak...


Antara ahli Jabatan Amal Tawau, Sdr. Idham...

Nampaknya, perabot baru la jawabnya...


Seharian bekerja, mula menampakkan hasil...



Akhirnya, selut berjaya dinyahkan...

Tutur bertindak melaksanakan kerja-kerja kaum Hawa...



Membersihkan diri sebelum berehat...

Menjamu selera yang disediakan tuan rumah, keluarga mangsa banjir...
Menjamu penuh selera dan FOKUS>>>...

'Kami sedia berkhidmat...'

Bertemu lagi pada Ops Banjir yang seterusnya....

"Beramal Kerana Allah"


0 comments:

Petunjuk Sepanjang Jalan : Terjemahan Quran Flash





Twitter

Usahawan Muslim

Produk Score A

Powered By Blogger

Pengunjung Budiman

hadirnya sahabat

Curahan Rasa

Mesti Lawat

isu terkini