at-ta'aruf

My photo
Salam muwajahah silmiah. Sekadar mengambil ruang medan dakwah untuk mencetuskan pandangan dan berkongsi maklumat untuk manfaat bersama. Di lahirkan di Tawau Bumi Peladang. Masih lagi menuntut ilmu sebagai persiapan menjadi aktivis dalam membantu menyuburkan syiar Islam yang kini mempunyai harapan besar untuk kembali gemilang. InsyaAllah.

Info PRK Dun Galas dan P Batu Sapi

| Monday, October 25, 2010 |


Hari ini, Selasa merupakan waktu yang serentak bagi PRK Dun Galas dan P Batu Sapi mengadakan proses penamaan calon. Kira-kira pukul 11 pagi tadi keuda-dua kawasan pilihan raya kecil ini telah selesai mengadakan proses penamaan calon.

Dilaporkan, perarakan calon ke dewan pencalonan berlaku dengan aman walaupun terdapat sedikit sekatan di Dun Galas. Jumlah penyokong calon Parti Pas mencecah angka 10 ribu lebih manakala calon daripada UMNO lebih kurang 5 ribu lebih.

Setelah proses bantahan tamat, calon yang akan bertanding diumumkan secara rasmi. Pilihan raya kecil (PRK) kali menyaksikan pertandingan 2 penjuru di Dun Galas dan 3 penjuru di P Batu S
api.

Dr Zulkefli Ahmad akan ditentang calon BN, Aziz Yusof di Galas manakala Ansari Abdullah terpaksa berdepan dengan 2 calon daripada parti lain iaitu Yong Teck Lee dari SAPP dan Linda Tsen dari BN. Menariknya, majoriti penduduk melayu di P Batu Sapi adalah lebih besar berbanding dengan kaum lain.
\
Tiada calon bebas yang bertanding kali ini. Hal ini bermakna, tiada calon yang akan mendapat bantuan daripada mahasiswa. Mengikut AUKU, hanya calon bebas yang boleh mendapat sokongan mahasiswa kerana 'calon bebas' bukan suatu badan Parti Politik. Dan hanya parti politik yang disebutkan dalam Seksyen 15(5) (a).

Semoga penduduk di kawasan yang bertanding membuat pilihan yang tepat untuk kehidupan yang lebih baik dah harmoni.


0 comments:

Petunjuk Sepanjang Jalan : Terjemahan Quran Flash





Twitter

Usahawan Muslim

Produk Score A

Powered By Blogger

Pengunjung Budiman

hadirnya sahabat

Curahan Rasa

Mesti Lawat

isu terkini